A közlemény szerint a kedden indított, Az Év családbarát vállalata 2020 pályázat célja kiválasztani azokat a hazai cégeket, amelyek a leghitelesebb módon képviselik a munka-magánélet egyensúlyának fontosságát, és legjobban figyelnek a családosok igényeire.
 
Hozzátették: az évek során három kategóriában - kis-, közép- és nagyvállalat - több száz vállalat versengett már az Év családbarát vállalata címért és a családbarát vállalat logó használatának jogáért.
 
Az ez évi pályázat alcíme "Különleges időkben" lesz, ami a versenyszférát és családokat egyaránt váratlanul érő koronavírus-járványra, és az azt követő nehézségekre utal. A járványügyi helyzet miatt a mozgalom megújult szempontok alapján vizsgálja, hogy mi jellemzi 2020 legjobbjait, mit léptek és mit terveznek a leginkább emberfókuszú, családbarát szervezetek Magyarországon - írták.
 
A pályázati kiírás részleteiről Ujvári Enikő, a mozgalom alelnöke közölte: pályázni regisztrációs díj nélkül lehet, a cégek elektronikus formában nyújthatják be pályázatukat szeptember 21-ig a balansz@haromkiralyfi.hu címen.
 
A közleményben idézték az elmúlt három év győzteseit, akik közül Smid Beáta, a Citi kommunikációs igazgatója arról számolt be, hogy a vállalat dolgozóinak 95 százalékát sikerült otthonról "bekötni" a munkavégzésbe.
 
Kubicskó András, a McCann Erickson reklámügynökség igazgatója szerint cégüknél egyformán ügyeltek az egészségügyi biztonságra, a megélhetési biztonságra és a közösség megőrzésére. Udvar Csaba, a Grundfos Magyarország Gyártó Kft. ügyvezető igazgatója úgy vélekedett: a járvány okozta nehéz helyzetben sikerült elkötelezettebbé tenni az embereket és megerősíteni a csapatszellemet, az emberek összetartóbbak lettek.